loading...
مجله تفریحی و سرگرمی وطن 98
آخرین ارسال های انجمن
ایران بازدید : 87 دوشنبه 04 اسفند 1393 نظرات (0)

خانم آنابل کارمل یکی از بهترین سرآشپزان

 و نویسنده‌های آشپزی بریتانیا به شمار می‌رود

 که تاکنون ۲۲ کتاب را به رشته تحریر درآورده است.

خانم آنابل کارمل یکی از بهترین سرآشپزان و نویسنده‌های آشپزی بریتانیا به شمار می‌رود که تاکنون ۲۲ کتاب را به رشته تحریر درآورده است. او در سبک آشپزی خود همیشه کودکان را در نظر می‌گیرد و سعی می‌کند آنان را نیز به آشپزی ترغیب کند. او سه فرزند دارد و کتابهای آشپزی وی در حدود ۳ میلیون نسخه فروخته است. کارمل، درحال حاضر در حال افتتاح رستوران‌های زنجیره‌ای خویش در بریتانیا می‌باشد. شهرت او به قدری است که در وب سایت شخصی‌اش ۷۰ هزار عضو دارد. همکاری وی با مجلات، روزنامه‌ها، رادیو و برنامه‌های تلویزیونی به قدری است که فرصت آنچنانی را برای وی باقی نمی‌گذارد. معروف‌ترین برنامه تلویزیونی آشپزی وی نیز «Foodie Godmother» می‌باشد. او جوایز زیادی را نیز از‌ آن خویش کرده است اما جایزه MBE که در ژوئن ۲۰۰۶ دریافت کرد گل سرسبد افتخاراتش به حساب می‌آید.

 

۱- پیش از اینکه گوشت را بپزید به آن نمک اضافه نکنید. همیشه نمک را کم‌کم به آن اضافه کنید و کمی از آن را مزه مزه کنید اگر نمکش کم بود می‌توانید مجدد به آن اضافه کنید.

 

۲- برای اینکه سوپ شما غلیظ‌تر شود می‌توانید آرد ذرت به آن بیافزائید. در واقع این ماده گزینه بسیار مناسبی برای غلیظ کردن سوپ به شمار می‌آید. قبل از اینکه آن را به سوپ اضافه کنید به خوبی در آب مخلوط کنید تا کاملا حل شود سپس به سوپ خود بیافزائید.

 

۳- قطعات ریز سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و یا یک قاشق چایخوری شکر می‌تواند نمک بیش از حد غذا را بگیرد.

 

۴- اگر قصد دارید پاستا (ماکارونی) درست کنید بهتر است نمک را زمانیکه آب در حال جوشیدن است به آن اضافه کنید. اگر آب نجوشیده باشد و شما به آن نمک اضافه کنید جوشیدن آب به تأخیر می‌افتد.

 

۵- اگر در حال سرخ کردن چیزی در ماهی‌تابه هستید و روغن داغ شما شروع به کف کردن کرد یک تکه تمبرهندی داخل روغن بیاندازید تا جلوی کف کردنش را بگیرد.

 

۶- پیش از اینکه پیاز را ببرید می‌توانید آن را دقایقی در یخچال قرار دهید و سپس شروع به بریدنش کنید تا اشک شما را درنیاورد. روش دیگر، زمانیکه پوست پیاز را کندید آن را زیر آب بگیرید تا خاصیت اشک‌آوری خود را از دست دهد.

 

۷- برای اینکه در هنگام تهیه مرغ غذایی سالم داشته باشید پوست آن را کاملا جدا کنید. با این کار مقدار زیادی چربی را از خود دور خواهید کرد.

 

۸- هر زمان که درحال تفت دادن سبزیجات در ماهی‌تابه هستید یک مقدار خیلی کم شکر به آن اضافه کنید. این کار کمک می‌کند تا رنگ سبزیجات تازه‌تر باقی بماند.

 

۹- به جای استفاده از ظروف مربعی یا مستطیلی شکلی در مایکروفر از ظروف دایره‌ای شکل استفاده کنید زیرا ظروف دایره‌ای شکل سریعتر گرم می‌شوند.

 

۱۰- اگر شما در خانواده‌ای بزرگ شده‌اید که بیماری دیابت وراثتی می‌باشد بهتر است به مدت ۱۰۰ روز و روزانه به مقدار کمی برگ کاری (زردچوبه هندی) مصرف کنید. بسیاری بر این باورند که این روش جلوی بروز دیابت را خواهد گرفت.

 

۱۱- مصرف روزانه برگ خام کاری (زردچوبه هندی) کمک می‌کند تا موهای شما زودتر از موعدش سفید نشود.

 

۱۲- اگر دچار فشار خون بالا و کلسترول بیش از حد هستید هر روز صبح وقتی ناشتا هستید یک تکه سیر خام بخورید. این روش به طور قابل توجهی فشار خون و میزان کلسترول خون شما را کاهش خواهد داد.

 

۱۳- اگر مشکل بی‌خوابی دارید پیش از اینکه به رختخواب بروید یک مقدار برگ گشنیز را بکوبید و رویش آب جوش بریزید و قبل از خواب میل کنید. مطمئن باشید که خواب راحتی خواهید داشت.

۱۴- برگ گشنیز را با دوغ مخلوط کنید و بنوشید تا جلوی سوءهاضمه (رودل) را بگیرد.

 

۱۵- اگر شما کم‌خون و ضعیف هستید سعی کنید به غذاهایتان برگ شنبلیله اضافه کنید. نتیجه خیلی خوبی از آن خواهید گرفت.

 

۱۶- برای اینکه احساس سرما نکنید آبمیوه‌ای با ترکیبی از زنجفیل، عسل و آبلیمو بنوشید.

 

۱۷- اگر دچار سوء هاضمه و حالت تهوع شدید نوشیدنی ترکیبی آبلیمو و زنجفیل را حتما بنوشید.

 

۱۸- استفاده از نعناع کمک شایانی به سیستم گوارشی بدن شما می‌کند.

 

۱۹- برای رها شدن از بیماری تنگی نفس (آسم) هر شب ۲ قاشق چایخوری پودر سیر به شیر اضافه کنید. سپس آن را بجوشانید و میل کنید.

 

۲۰- خوردن موز باعث می‌شود که چربی‌های زائد از کلیه جدا شوند و سیستم گوارشی بدن را تسکین می‌بخشد.

 

۲۱- خوردن روزانه نان جو در صبحانه به طور قابل توجهی از میزان کلسترول خون می‌کاهد.

 

منبع:زن روز

بانشر:وطن 98

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 470
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 498
  • باردید دیروز : 61
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 723
  • بازدید ماه : 2,541
  • بازدید سال : 27,499
  • بازدید کلی : 393,967