loading...
مجله تفریحی و سرگرمی وطن 98
آخرین ارسال های انجمن
ایران بازدید : 381 سه شنبه 14 شهریور 1391 نظرات (0)

Satanic verses  فروش آیات شیطانی در تهران!

یکی از دانشجویان رشته ادیان می‌گوید: کتاب آیات شیطانی که نویسنده آن توسط امام خمینی، مرتد اعلام شد و چاپ کتاب وی ممنوع است اکنون به راحتی در چند کتابفروشی نسخ قدیمی آن به فروش می‌رسد.

به گزارش  به نقل از خبرگزاری دانشجو، این مسئله فراتر از یافتن کتب درسی است که معمولا پای دانشجویان را به مجموعه کتابفروشی‌های انقلاب باز می‌کند اما بیش از کتب دانشگاهی مجموعه کتاب‌های قدیمی، دست‌فروشان و فروشندگان سی‌دی و پوستر و … مشتری‌های فراوانی را به خود جذب می‌کند

از ناصرخسرو تا انقلاب

خیابان ناصرخسرو پدیده‌ای عجیب در توزیع داروهای غیرمجاز و نایاب در سطح کشور است البته به نظر می‌رسد این نحوه توزیع غیرقانونی و غیراصولی اکنون به خیابان انقلاب نیز سرایت کرده و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در کتابفروشی‌ها یافت می‌شود.

برخی از علاقه‌مندان بازارچه‌های کتاب معتقدند بسیاری از کتاب‌های غیرقابل چاپ و حتی با پخش غیرقانونی را به راحتی می‌توان در این کتابفروشی‌ها پیدا کرد.

یکی از دانشجویان رشته ادیان می‌گوید: کتاب آیات شیطانی که نویسنده آن توسط امام خمینی، مرتد اعلام شد و چاپ کتاب وی ممنوع است اکنون به راحتی در چند کتابفروشی نسخ قدیمی آن به فروش می‌رسد.

نکته جالب اینکه این دانشجو می‌گوید: آدرس کتابفروشی‌ها را از استاد خود گرفته است.

یکی از خریداران کتاب که کتاب‌های قدیمی را برای مجموعه شخصی خود جمع می‌کند، می‌گوید: به راحتی می‌توان برخی از کتاب‌های چاپ شده قبل از انقلاب را که اگر قرار بود الان به چاپ برسد مطمئنا ممنوع می‌شدند در مجموع کتاب‌های قدیمی دست‌فروش‌های راسته خیابان انقلاب پیدا کرد.

وی همچنین با اشاره به چند کتابی که پیرامون عرفان‌های کاذب خریداری کرده معتقد است برخی از این کتاب‌ها برای تازه خواننده‌ها مضر خواهد بود؛ چرا که کم سن و سال‌ها معمولا به دنبال مطالب مخفی و ممنوع می‌گردند و کسی نیست که شبهات آنها را پاسخ دهد.

سی‌دی‌های کنسرت دبی شجریان!

چند تن از خریداران کتاب از انقلاب در میان جست‌وجوهای خود به فروش غیرقانونی سی‌دی‌های کنسرت دبی شجریان برخورده‌اند.

این افراد با ارائه مشاهدات خود می‌گویند: فروشندگان بدون هیچ دغدغه‌ای به راحتی به دنبال مشتری برای این پخش غیرمجاز می‌گردند و گاه نیز فروش آن را تبلیغ می‌کنند.

با وجود آنکه شجریان پس از وقایع سال ۸۸ جزو چهره‌های سرشناس فراری شناخته می‌شود اما همچنان بدون هیچ گونه کنترل و نظارتی محصولات تولیدی وی در ایران و در تیراژ بالا به فروش می‌رسد.

پوسترهایی که هنرمندان‌شان از آنها خبر ندارند!

تصاویر نامعقول بسیاری از بازیگران و خوانندگان قبل از انقلاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سطح فروشگاه‌های فرهنگی کشور جمع شد.

اما اکنون و با گذشت ۳ دهه بار دیگر بسیاری از این محصولات ضدفرهنگی وارد بازار شده‌اند و بدون هیچ گونه نظارت، کنترل و جمع‌آوری دست‌اندرکاران امر فرهنگ به سرعت در حال توزیع هستند.

بسیاری از دست‌فروشان و مغازه‌های فروش پوستر و عکس و … چنین محصولاتی را در مجموعه فروش خود دارند و گاه بر اساس سلیقه انتخابی مشتری چنین مواردی را پیشنهاد می‌کنند.

تصاویر بی‌حجاب برخی از بازیگران و خوانندگان و حتی شاعران قبل از انقلاب از جمله فروغ فرخزاد مجموعه بی‌نظیری از تصاویر نیمه مستهجن است که اکنون طرفداران آن در حال افزایش هستند.

گشت‌ارشاد؛ از آدم تا محصولات!

با وجود تاکیدات نیروی انتظامی در کنترل مظاهر بدحجابی و مسئله‌ای از این دست اما به نظر می‌رسد کسی مراقب نحوه توزیع محصولات فرهنگی نیست.

تاثیر محصولات فرهنگی بر تفکر نسل جوان مسئله‌ای نیست که بر کسی پوشیده باشد به خصوص آنکه محصولاتی مانند پوستر و سی‌دی علاوه بر درگیری ذهن مصرف‌کنندگان تمایلات بصری آنها را نیز تغییر می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشتر اعلام کرده بود که با توزیع کتب غیرمجاز در مجموعه کتابفروشی‌ها برخورد خواهد شد اما وضعیت فعلی نشان می‌دهد هنوز جدیت کامل در این عرصه رونمایی نشده و توزیع قاچاق محصولات نامناسب همچنان ادامه دارد.

با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها، خیابان انقلاب و مجموعه کتابفروشی‌ها به مکانی پر رفت‌وآمد تبدیل می‌شود و نگرانی‌ها از استفاده دانشجویان کم سن و سال از محصولات نامناسب مسئله‌ای است که ذهن بسیاری از فعالان فرهنگی را به خود مشغول کرده است.

به نظر می‌رسد مقابله با تخریب فرهنگی در ایران امری است که هنوز در سایه مسائل اقتصادی و سیاسی مغفول مانده و با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری به مظلومیت‌زدایی از امر فرهنگ کمتر کسی به مقابله با تهاجمات فرهنگی در عرصه محصولات اهتمام می‌ورزد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 470
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 61
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 306
  • بازدید ماه : 2,124
  • بازدید سال : 27,082
  • بازدید کلی : 393,550